måndag 19 september 2016

Trafikverket fördärvade vår höstutflykt, Samtidigt som bilarna brann i Malmö
160919

Ja så var det. Vi hade höstutflykt med bilen i lördags och körde till Österlen och Kåseberga och köpte fisk. Vädret var fantastiskt och allt stämde. Utom Trafikverkets fartkameror. De sabbade hela utflykten.

Det gick inte att slappna av och ägna sig åt att köra trafiksäkert och njuta av naturen utan man var hela tiden tvungen att hålla stenkoll på hastighetsskyltar och var kamerorna var.


Så här är det i vårt land idag. Det räcker inte att bete sig schyst, nej man måste i detalj följa reglerna. T o m när man är på höstutflykt. Annars kommer böterna direkt. Tänk vilken hemsk känsla på en höstutflykt.

Nu tror jag vi klarade kamerorna. För jag tyckte jag hade koll på dem och jag körde med farthållaren så ofta det gick. Så jag tror vi slipper böter. Men ändå det förtog friden, och ron i utflykten.

Och tänk samtidigt brände de bilar i Malmö igen och ingen blir tagen. Ingen får ens böta. Där klarar man inte av det. Där får man inte ha kameror. Det är hemskt det kränker den personliga integriteten.


Jesus hjälp oss i detta galna samhälle. Kom du och ge oss ditt samhälle med förnuft och mänsklighet.

Karl Håkan


2 kommentarer:

  1. Det är hemskt att du måste fokusera på att köra bil när du kör bil. Det är orättvist, självklart ska man ha rätt att sova medan man kör så att man kan vara utvilad när man är framme!

    SvaraRadera